Poreč

Miminko poprvé u moře

Už je to pár dní, co jsme prožili naši první dovolenou s miminkem v Chorvatsku. Jsem plná dojmů a radosti, ale i malého zklamání, že jsme nezůstali déle. Kdybych věděla, jaká to bude s miminkem pohoda, tak bych určitě chtěla strávit u moře minimálně týden. Hotel Laguna Parentium, ve kterém jsme byli ubytovaní, je nejžádanější široko daleko a je potřeba si udělat rezervaci minimálně půl roku dopředu. No jo, ale v lednu jsme sotva tušili, jaké budeme mít dítě. Pročítala jsem různé diskuze a ptala se známých, jaké to je cestovat s ani ne půlročním kojencem. Pár lidí mi řeklo, že to je v pohodě, že miminka se přizpůsobí, takže to nás motivovalo, abychom hotel zamluvili, ale na druhou stranu jsem si i vyslechla, jak je to náročné, že ve finále si to ani neužijeme, že to mimino akorát rozhodí, a tak jsme pro jistotu objednali jen čtyři noci. Samozřejmě to bylo nakonec celé jinak. Místy jsem ani nevěděla, že tam to mimino máme.

Vůbec to nebude přehnané, když prohlásím, že tohle byla nejlepší dovolená v Chorvatsku, kterou jsem zažila. Záměrně píšu v Chorvatsku, protože nejlepší dovolené jsou na výletních lodích. Těm se bohužel nic nevyrovná. Na to jsme si ale letos ve třech netroufli, i když jsme asi klidně mohli. Příště se už fakt budu řídit heslem jaký si to uděláš, takový to máš. Hotelu se nedalo nic vytknout. Tedy skoro nic. Obsluha v Chorvatsku je příšerná a je jedno, jestli jste ubytovaní v pětihvězdě nebo u někoho doma. Oni to prostě neumí. Ovšem prostředí bylo úchvatné. Každé ráno jsme si užívali krásný výhled z balkónu.

hotel_765x574

Byl to zážitek, vidět ta jeho rozzářená očička, když poprvé uviděl moře. Všechno pro něho bylo nové. A co teprve, když se poprvé v moři koupal. Každé ráno jsme snídali na terase s výhledem na moře. Potom následovala procházka podél pobřeží, při které nám mimčo vždycky usnulo. Ostatně je zvyklé v tu dobu spát.

sit_765x574

Dopoledne jsme s manželem měli čas pro sebe a střídali se v hotelovém wellness, kde bylo několik druhů saun, pára a odpočinková zóna. Hotový ráj. Odpoledne se neslo v duchu dlouhých obědů, válení se u moře nebo bazénu, procházek podél pobřeží, popíjení drinků v bazénovém baru anebo trávení společného času s našimi přáteli. Letos jsme tam totiž nebyli sami.

wellness_765x574

Ve stejnou dobu s námi jeli naši blízcí přátelé, také s miminkem, kteří sice nebydleli ve stejném hotelu, ale denně za námi jezdili. A pak si tak jednou jdeme po snídani kočárkovat a manžel najednou říká „jé, vaši“. Podívám se tím směrem a tam stojí moje máma s tátou. Překvapení! Bydleli jinde a strávili s námi jen jeden den, ale aspoň jsme se mohli s přáteli naložit všichni čtyři do vířivky a na chvíli zapomenout, že máme děti.

A aby těch překvapení nebylo málo, tak si tak jedno odpoledne houpu kočárek u bazénu a nejednou na mě někdo volá mým jménem. Otočím se, a ve vodě je moje kamarádka z Prahy. O další program na večer bylo postaráno. Večeře jsme ale trávili ve dvou a malý v tu dobu většinou usnul, takže jsme měli klid. Prošli jsme se podél pláže a každý večer pak zakotvili v hotelovém baru, kde už na nás čekali přátelé, sklenička vína a k poslechu živá hudba. V neděli jsme tam oslavili naše výročí svatby. Každý den jsem si užívala na maximum. Možná proto, že od té doby co jsem máma, žiju daleko víc přítomným okamžikem a čas teď vnímám trochu jinak.

bazen_765x574

Přemýšlela jsem, co by vás mohlo zajímat a jaké rady a tipy by se vám hodily. Malý byl opravdu úžasný a vůbec si nepamatuji, že by za celý pobyt brečel. Všechno ho zajímalo, měl dostatek prostoru pro zábavu, ale i odpočinek. Nijak extrémně jsme mu jeho zaběhlý režim nenarušovali. To je si myslím dost důležité. Zde je tedy pár tipů jak pohodlně cestovat s miminkem.

Věci, které je třeba vyřešit, než odjedete na dovolenou

Ano, i miminko potřebuje pas. Neotálejte zbytečně dlouho a nenechávejte to na poslední chvíli. Pas platí 5 let, takže dřív nebo později se vám jistě bude hodit. V Praze vyřízení trvalo dva týdny, ale standard je měsíc, takže raději se na to nespoléhejte.

Zjistěte si všechno o hotelu a jeho okolí. Naše výhoda byla, že jsme na stejném místě byli už před dvěmi lety. Sice ve vedlejším hotelu, ale věděli jsme, jak tento vypadá, co všechno nabízí za služby a jak je to s přístupem do moře. Nejela bych poprvé s miminkem někam do neznáma. Googlujte recenze, ptejte se lidí, kteří tam už byli před vámi. Je důležité vědět, zda je hotel bezbariérový (máme přeci kočárek), jak daleko je to k vodě, zda není v lobby a v restauracích příliš silná klimatizace a podobné detaily.

Dejte vědět hotelu, že s sebou vezete miminko. Je pravděpodobné, že vám nabídnou lepší pokoj, který je třeba blíž k výtahu, nebo je větší, abyste si tam pohodlně zaparkovali dětskou postýlku (pokud ji potřebujete). Náš malý spal v kočárku a nad ránem jsme si ho vždycky vzali k sobě do postele.

Balení na dovolenou

Neznám asi nikoho, kdo by se vyžíval v balení. Pro mě je to noční můra, ale už jsme absolvovali výlety k našim na Moravu, na Slovensko a do Německa, takže už jsem věděla co všechno a kolik čeho zhruba budu asi potřebovat. Ze začátku to bylo jako když cestuje cirkus, akorát bez zvířat. Dnes už jsem eliminovala všechno nepodstatné. Už s sebou například nevozíme přebalovací podložku. Ano, k našim jsme ji tahali, ale poslouží tři složené ručníky a máte to stejné. Anebo přebaluji na posteli.

Mějte ve věcech systém. Dejte si k sobě pyžama, látkové pleny a hračky. Ostatní oblečení už rovnou nakombinujte – tričko, šortky, ponožky, cokoliv je potřeba ke kompletnímu outfitu. Ideální je to potom oddělit, například zabalit jednotlivě do plastových uzavíratelných sáčků. Když se potom oblečení zašpiní, můžete to zase rovnou vrátit zpátky. Důležité je mít vždy po ruce dva náhradní outfity na převlečení. Jeden v příruční tašce a jeden nahoře v kufru, kam jednoduše sáhnete.

Mléko, vody a láhve zabalte extra. Já používám velké papírové tašky. Drží tvar a dají se postavit za zadní sedadlo v autě. Mám tam všechno po ruce. Raději toho vozím víc, než abych pak musela někde v lokálním obchodě vysvětlovat, že chci umělou výživu. Nezapomeňte i kartáč na láhve. Na cestu tam jsme si vystačili s horkou vodou v termosce. Tu jsme ředili kojeneckou vodou Humana, která se nemusí převařovat. Od Humany kupujeme i výživu. Po cestě zpět jsme zapojili cestovní ohřívačku Suavinex, kterou mohu jen doporučit. Během pár minut ohřeje vodu na mléko nebo příkrm ve skleničce. Má pěkný design a nezabere moc místa, protože se dá hezky složit.

Lahev_765x574

Léky pro miminko a opalovací krémy. Klimatizace může udělat své a proto doporučuji přibalit raději i nějaké léky. Nemusela jsem nic použít, ale brala jsem pro jistotu čípky i sirup na horečku, kdyby náhodou. Pro mimčo jsem měla krém Daylong a pro nás Dior Bronze. Ten je úžasný. Má skvělou texturu a krásně voní. Rozpráší se jako jemná mlha a můžete ho použít nejen na tělo, ale i obličej a vlasy. Není na škodu vzít i termální vodu ve spreji. Osvěžovala jsem nás i mimčo.

Noci mohou být chladné. Noste s sebou večer šálu a pro mimčo dečku. Na večeře jsme chodili mezi sedmou a osmou hodinou, kdy bylo relativně teplo, ale potom se vždycky ochladilo a komu by se chtělo vracet na pokoj. Mrzí mě, že jsem s sebou neměla multifunkční plenu Lodger, kterou jsem si pořídila až po dovolené. Zrovna ta by byla jako lehká přikrývka úplně super.

Přibalte hračky i deku. My máme hrací deku Kooky od Taf Toys, která je opravdu veliká a mohu jen doporučit. Je měkce polstrovaná a spodní stranu má vhodnou i na ven, takže jsme ji mohli mít u moře a miminko nic netlačilo. Nedávno se nám začal otáčet a válet sudy, takže teď se na ní může opravdu vybláznit.

deka_765x574

Na dovolené je všechno dovoleno

Nemějte příliš velká očekávání. Berte všechno tak jak to přijde. Malovat si, jak budete dělat toto a tamto vás akorát rozhodí, když to tak náhodou nebude. Nesrovnávejte první dovolenou s miminem s těmi, které jste zažili předtím. Hlavní je být v klidu a pohodě, brát všechno s nadhledem a užívat si okamžiky, které se už nebudou opakovat.

Doufám, že vám moje zkušenosti z první dovolené s miminkem budou k užitku. Dejte mi vědět, jak se vám článek líbil a co byste třeba vy doporučili ostatním maminkám, které se chystají s miminky poprvé k moři.

Vaše Žanet

8 thoughts on “Miminko poprvé u moře

1. Martina

Wau tak to jsou krásné fotky a super rady!!! Jsi skvělá a vždy me moc inspiruješ být luxusní maminkou👠🍼

2. Julie

Dobry den,dekuji za vasi zkusenost, chtela jsem se zeptat, jak probihalo koupani v mori? jak moc tepla byla voda apod.:) Dekuji

• Žanet | Heels and baby powder

Hezký večer. Co si pamatuju, tak voda opravdu moc teplá nebyla. Spíš jsme bývali u bazénu a do moře jsme vlezli jen pro ten zážitek z prvního pobytu miminka u moře. Nicméně na kraji byla voda teplejší a když tam člověk lezl postupně, tak se to dalo. Kamarádka nám půjčila takový plavací kruh, co se dával okolo krku, to jsme zkoušeli a docela ho to bavilo a vydržel tam nějakou chvíli. Spíš jsme ho vždycky na chvíli namočili a zase schovali do stínu. Většinu času na dovolené prospal. Kdyby Vás zajímalo cokoliv dalšího, klidně napište. Žanet